CONDITII GENERALE DE TRANSPORT • Olimpia Travel

CONDITII GENERALE DE TRANSPORT PENTRU CIRCULATIA IN TRAFIC INTERNATIONAL DE LINIE, CU AUTOVEHICULE DESFASURAT DE SC OLIMPIA TRAVEL SRL

  1. Calatorul trebuie sa respecte Conditiile Generale de Transport, parte integrata a contractului de transport, conditii afisate la sediul agentiilor vanzatoare si care pot fi obtinute gratuit la cerere, la eliberarea biletului de calatorie.
  2. Rezervarea locului sau obtinerea biletului de calatorie confirma insusirea si recunoasterea de catre titular a Conditiilor Generale de Transport.
  3. Calatorul trebuie sa-si comande din timp locul, prin rezervarea acestuia platind o taxa. Calatorul trebuie sa indice un numar de telefon sau o adresa la care poate fi contactat.
  4. Calatorul are obligatia sa se prezinte la locul plecarii cu 30 de minute inaintea orei prevazute in mersul orar.
  5. Calatorul este acceptat la transport numai daca este in posesia unui bilet de calatorie corespunzator pentru care a achitat costul acestuia.
  6. Biletul de calatorie este nominal, nu este transmisibil si trebuie sa fie prezentat personalului de serviciu al societatii sau organelor de control.
  7. Biletul deteriorat, fara coperta, fara exemplarul care atesta dreptul de a efectua calatoria, cu date incomplete, eronate, modificat sau cu data expirata nu este valabil, iar titularul va fi exclus de la transport. Pretul biletului este cel stabilit de tariful in vigoare, de la data eliberarii si poate fi achitat, dupa caz, in moneda tarii de destinatie sau in lei, la cursul comunicat de transportator din ziua efectuarii platii.
  8. In pretul biletului este inclus bagajul de mana si o valiza de 40 de kg a carei marime sa nu fie mai mare de 160 cm (inaltime+lungime+latime). Bagajele suplimentare si cele voluminoase se accepta la transport numai in limita spatiului disponibil, in functie de tara de destinatie, care se inscrie in biletul de calatorie.
  9. Sunt interzise la transport alimentele perisabile, tutunul, alcoolul, medicamentele neinsotite de reteta medicala si bon de la farmacie, animalele, obiectele care pot produce vatamarea pasagerilor, material inflamabile, explozivi, materiale radioactive, otravitoare, rau mirositoare, arme de foc si obiecte ascutite, stupefiante, droguri si altele care sunt interzise de autoritatile vamale ale tarii de destinatie sau tranzitate. In cazul in care bagajele unuia sau mai multor calatori contin lucruri pentru vam-uirea carora este necesara retinerea autocarului mai mult de o ora, bagajele vor fi coborate din autocar impreuna cu detinatorii acestora, autocarul si restul calatorilor continuandu-si traseul conform graficului de calatorie.
  10. Pentru bagajul care contine bunuri personale sau obiecte a caror valoare depaseste 200 Euro, calatorul este obligat ca la imbarcare sa le declare, sub forma unei declaratii scrise care se preda conducatorului auto.
  11. Deteriorarea sau disparitia unui bagaj se consemna imediat dupa coborarea din autocar in biletul de calatorie, de catre conducatorul auto. Sesizarea se va face la sediul societatii de transport si va fi insotita de biletul de calatorie si tichetul de bagaj. Societatea de transport nu raspunde pentru eventualele disparitii, deteriorari, inlocuiri ale bagajelor sau de lucruri uitate in autocar. In cazul daunelor privind bagajele care se transporta in cala autocarului societatea acorda despagubiri in limita sumei de 100 Euro/bagaj, numai daca prezinta tichetul bagajului si biletul de calatorie cu confirmarea conducatorului auto. In lipsa acestor documente nu se acorda despagubiri.
  12. In autocar, in punctele de trecere a frontierei si in statiile de oprire trebuie sa respecte indicatiile personalului societatii si trebuie sa aiba un comportament care sa nu-i afecteze pe ceilalti calatori si desfasurarea in conditii normale a transportului. Toate daunele produse de calatorii autovehiculului vor fi penalizate.
  13. Calatorul este obligat sa se conformeze legilor tarilor prin care calatoreste cu privire la documentele de intrare si de iesire, normelor vamale, fiscale sau administrative, privitor la persoane si bagaje. Transportatorul nu-si asuma responsabilitatea consecintelor in cazul in care calatorul nu se conformeaza acestor prevederi.
  14. Transportatorul are dreptul de a refuza preluarea la transport a calatorului sau sa ii intrerupa calatoria, fara sa ii returneze pretul biletului, in cazul in care constata ca acesta este in stare de ebrietate sau intr-o stare care sa induca prezenta unei boli contagioase, are un comportament necorespunzator fata de ceilalti calatori, reprezentantii societatii, ai autoritatilor sau incalca flagrant conditiile contractului de transport.
  15. In cazul intreruperii transportului din vina calatorului, biletul de calatorie isi pierde valabilitatea, iar pretul nu se returneaza.
  16. Transportatorul isi declina orice raspundere pentru intreruperea cursei sau intarzieri datorate conditiilor atmosferice, traficului rutier sau timpilor de asteptare in punctele de trecere a frontierei.
  17. Calatorul poate renunta la calatorie partial sau total. Renuntarea la calatorie trebuie insotita de o cerere de returnare care se depune la agentia vanzatoare si la care trebuie sa se anexeze biletul de calatorie pentru care se renunta la transport.
  18. Pentru cererile justificate, contravaloarea biletului se va returna titularului biletului de catre emitent, mai putin: a) daca renuntarea la calatorie este anuntata cu cel putin 30 zile inainte de data plecarii, se va retine 20% din contravaloarea biletului de calatorie. b) daca renuntarea la calatorie este anuntata cu cel putin 3 zile inainte de data plecarii, se va retine 50% din contravaloarea biletului de calatorie. Daca renuntarea la calatorie este anuntata dupa efectuarea cursei nu se mai restituie contravaloarea biletului.
  19. Fumatul in autocar este interzis.
  20. In cazul in care se defecteaza autocarul, firma transportatoare este obligata sa inlocuiasca autocarul in termen de 48 de ore.
  21. Eventualele reclamatii ale calatorului privind desfasurarea transportului, sub toate aspectele, se depun direct sau se transmit prin scrisoare recomandata la sediul societatii de transport in termen de 5 zile (data postei) de la data executarii calatoriei. Reclamatiile transmise dupa acest termen nu se iau in considerare. Transportatorul va raspunde in termen de trei zile lucratoare de la primirea reclamatiei.
  22. In caz de litigiu nu se poate invoca necunoasterea clauzelor contractului de transport (bilet de calatorie, conditii generale de transport).
  23. Agentia vanzatoare este obligata sa afiseze intr-un loc vizibil Conditiile Generale de Transport si la cerere sa dea detalii calatorilor sau sa le elibereze o copie.

Conducerea,
SC OLIMPIA TRAVEL SRL
ADM. HUZAU OLIMPIA