Conditii generale coletarie • Olimpia Travel

 OLIMPIA TRAVEL S.R.L., cu sediul social in strada AUREL VLAICU, nr. 76A, SATU MARE, judetul SATU MARE, CUI 15517154, ofera servicii postale, la nivel national si international, in urmatoarele conditii:

OLIMPIA TRAVEL S.R.L. accepta trimiterile postale prezentate de catre expeditor/integrator, ambalate corespunzator, cu un invelis exterior opac care sa nu permita vizualizarea continutului, si care au inscrise datele de identificare complete ale destinatarului (nume si prenume/ denumirea in cazul  persoanelor juridice, respectiv adresa completa de livrare).

Responsabilitatea ambalarii trimiterilor postale, precum si a inscrierii datelor pe trimiterea postala  revin expeditorului/integratorului.

Trimiterile postale care contin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzator de  catre expeditor/integrator, utilizand ca umplutura talas, polistiren antisoc sau alt material care atenueaza socul mecanic, si sa aiba aplicata inscriptia ,,Fragil”. OLIMPIA TRAVEL S.R.L. se obliga sa recunoasca si sa respecte inscriptiile/ etichetele aplicate de expeditor/ integrator si sa acorde o atentie speciala in manipularea si depozitarea trimiterilor postale in cauza.

OLIMPIA TRAVEL S.R.L. nu este responsabila pentru eventualele alterari ale trimiterii postale prin mijloace sau din cauze electromagnetice (de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X in cadrul procedurilor de securitate/vamale, etc.).

 Dimensiunile maxime acceptate ale trimiterii postale:

  210 mm X 297 mm (format A4) pentru plicuri;

  50 cm X 70 cm X 120 cm pentru colete.

 Greutatea maxima admisa a unei trimiteri postale este de 50 de kg.

 OLIMPIA TRAVEL. S.R.L. nu accepta trimiteri postale al caror ambalaj prezinta inscriptii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum si trimiteri postale constand in bunurl care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca se depun neambalate. De asemenea nu pot face obiectul trimiterilor postale bunurile al caror transport este interzis prin dispozitii legale, fie chiar si pe o portiune de parcurs (de exemplu, dar fara a se limita la acestea: substante explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau parti ale acestora, munitii, etc.).

Expeditorul/integratorul are obligatia de a nu introduce in reteaua postala trimiteri postale al caror obiect este interzis prin dispozitiile legale.

OLIMPIA TRAVEL S.R.L. asigura secretul trimiterilor postale – retinerea, deschiderea sau divulgarea continutului trimiterilor postale fiind permisa numai in conditiile si cu procedura prevazute de lege.

In cazul trimiterilor postale internationale se vor respecta, suplimentar, de catre ambele parti, dispozitiile legale incidente in domeniul vamal, precum si legislatia celorlalte state pe teritoriul carora se va presta serviciul postal.

Pentru serviciile postale furnizate, OLIMPIA TRAVEL S.R.L. asigura livrarea, pe plan national, a trimiterilor postale in termen de 5 zile lucratoare de la data preluarii trimiterii postale, iar pe plan international in termen de 10 zile lucratoare de la data preluarii trimiterii postale In cazul depasirii a acestor timpi de livrare, OLIMPIA TRAVEL S.R.L. raspunde fata de utilizator prin restituirea integrala a tarifului ,incasat pentru furnizarea respectivei trimiteri postale.

Predarea trimiterilor postale se realizeaza la adresa indicata de expediter, dupa caz, la cutia po§tala a destinatarului ori personal catre destinatar sau catre persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala. In cazul imposibilitatii initiale de predare catre destinatar a trimiterilor postale, OLIMPIA TRAVEL. S.R.L. va instiinta destinatarul printr-un aviz care sa anunte sosirea trimiterii postale si va pastra,punctul de contact deservit de personal, in vederea predarii, trimiterile posale care nu au putut fi predate destinatarului pentru o perioada de 5 zile de la data avizarii destinatarului.

In cazul trimiterilor postale care nu au fost predate destinatarului si nici returnate expeditorului, OLIMPIA TRAVEL S.R.L. va pastra la dispozitie aceste trimiteri postale timp de 9 luni de la data depunerii acestora. Dupa expirarea acestui termen trimiterile postale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului in proprietatea OLIMPIA TRAVEL. S.R.L.

OLIMPIA TRAVEL. S.R.L. are dreptul de a refuza predarea catre destinatar a trimiterii postale atunci cand expeditorul nu a platit integral tariful corespunzator serviciului in cauza, sau cand, dupa preluarea trimiterii postale, rezulta in mod neandoielnic, in urma utilizarii unor metode de observare rezonabile care sa nu afecteze secretul trimiterii po§tale, ca aceasta contine bunuri interzise la transport ori care nu respecta conditiile speclale de transport, conform legislatiei in domeniu, sau cand, dupa preluarea trimiterii Postale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate sau altar trimiteri postale.

In caz de pierdere, furt sau distrugere totala sau partiala, a trimiterilor postale interne, Olimpia Travel SRL se angajeaza sa deconteze suma de 100 euro.

Furnizorul raspunde pentru trimiterile postale internationale in conformitate cu prevederile acordurilor internationale din domeniul postal la care Romania este parte, exceptie facand cazurile in care nu exista astfel de acorduri internationale, situatie in care va raspunde corespunzator legislatiei nationale.

OLIMPIA TRAVEL. S.R.L. este exonerata de raspundere in urmatoarele situatii:

  • paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;                               
  • utilizatorul nu are instalata o cutie postala care sa permita predarea trimiterii postale sau aceasta nu asigura securitatea trimiterilor postale ori, dupa caz, nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor postale;
  •  trimiterea a fost primita fara obieqii de catre destinatar, cu exceptia reclamatiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori partiala a continutului trimiterii postale;
  • paguba  s-a  produs  ca  urmare  a  unui  caz  de  forta  majora  sau  a  cazului  fortuit;  in  acest, caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu exceptia tarifului de asigurare.

Mecanismul de solutionare a reclamatiilor primite de la utilizatori

OLIMPIA TRAVEL S.R.L. a stabilit un mecanism de solutionare a reclamatiilor in special in ceea ce priveste pierderea, furtul, distrugerea partiala ori totala, sau deteriorarea trimiterilor postale, precum si nerespectarea conditiilor de calitate a serviciilor (termenii de livrare).

Expeditorul sau destinatarul nemultumit de serviciul oferit poate formula o reclamatie in termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii postale.

Reclamatia utilizatorului care se considera prejudiciat/nemultumit va trebui facuta si in scris si  transmisa furnizorului prin una dintre urmatoarele modalitati: prin depunere, personal la sediul social ori la punctele de acces/ contact deservite de personal ale Olimpia Travel SRL , prin intermediul unui serviciu postal cu confirrnare de prirnire catre adresa Str AUREL VLAICU NR 76A SATU MARE, prin fax la nr. 0261 706 877 sau prin e-mail la adresa contact.olimpiatravel@gmail.com.

OLIMPIA  TRAVEL  S.R.L.  va inregistra in  Registrul  de  reclamatii  si  va  confirrna  petentului  primirea reclamatiei, prin aceeasi modalitate folosita la transmitere de catre utilizator, si anume: prin inmanarea numarului de inregistrare, in cazul in care reclamatia a fost depusa personal, prin semnarea confirmarii de primire pentru cazul primirii reclamatiei printr-un serviciu postal cu confirmare de primire, si prin comunicarea numarului de inregistrare prin fax, respectiv e-mail catre adresa de fax/ e-mail de la care s-a primit reclamatia.

In vederea solutionarii reclamatiei, utilizatorul reclamant va trebui sa descrie evenimentul (fapte, acte si cauze) aferent reclamatiei, sa isi formuleze pretentiile, modalitatea de plata aleasa in cazul despagubirii, sa anexeze la reclamatia inaintata documente relevante pentru efectuarea unor analize corecte  si  complete  (cum ar fi  copie  a documentului  care atesta  plata  serviciului  postal,  a facturii emise, fotografii, ambalajul/ trimiterea deteriorata, dupa caz, etc.) si sa puna la dispozitie orice alte informatii ce ar putea fi utile solutionarii reclarnatiei.

Reprezentantii OLIMPIA TRAVEL S.R.L. vor analiza reclamatia primita luand in calcul atat probele depuse de petent, dar si informatiile/ probele relevante furnizate de proprii angajati ori terte persoane implicate, putand, atunci cand este cazul sa solicite chiar si o expertiza.                                      

Reclamatia va fi solutionata de catre OLIMPIA TRAVEL S.R.L. in termen de 3 !uni de la data introducerii acesteia.

In cazul reclamatiilor solutionate favorabil, OLIMPIA TRAVEL S.R.L. va despagubi utilizatorul in termen de 30 de zile de la data solutionarii acesteia, plata sumelor datorate utilizatorului acordandu-i ­-se prin mandat postal, prin virarnent bancar in cazul persoanelor juridice sau in numerar, de la casieria aflata la adresa Str AUREL VLAICU NR 76A SATU MARE in cazul persoanelor fizice, in functie de solicitarea persoanei prejudiciate.

 

In cazul in care reclamatia adresata furnizorului de servicii postale OLIMPIA TRAVEL S.R.L. nu a fost solutionata in mod satisfacator sau nu s-a raspuns la aceasta in termenul prevazut in prezentele conditii generale privind furnizarea serviciilor postale, utilizatorul in cauza poate inainta, in termen de un an de la data depunerii trimiterii postale, o plangere autoritatii de reglementare insotita de dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile sau o cerere de chernare in judecata. Cererea de chemare in judecata poate fi introdusa indiferent daca o plangere avand acelasi obiect a fost inaintata sau nu autoritatii de reglementare.

Prezentul document reprezinta contractul individual incheiat intre expeditor si OLIMPIA TRAVEL S.R.L., la rnomentul acceptarii trimiterii postale in  reteaua postala, fara a fi necesara intocmirea unui inscris.    

 

 Nume si prenume reprezentant:

Olimpia Huzau